Rendezés
Összehasonlítás (0)
Tételek: 1 - 10 / 10 (1 oldal)
Tételek: 1 - 10 / 10 (1 oldal)

Elliptikus tréner vagy Ellipszis tréner vagy Cross tréner

Az ellipszis vagy elliptikus tréner rögzített kardióedzőgép, amelyet a lépcsőzés, a gyaloglás vagy a futás szimulálására terveztek oly módon, hogy minimalizálják a térdízületekre ható terhelést.

Az első ellipszis trénert a Precor szabadalmaztatta Elliptical Fitness Crosstrainer (EFX) néven ahol a kardióedzőgép lehetővé tette a lábnak a saroktól a talpig való gördülését ugyan olyan módon, mint ahogy az futásnál működik. A kardiógép elülső lábpedállal ellátott amely egy hátsó lendkerékhez kapcsolódva sima ellipszis alakú mozgást (ellipszis ívet) hozz létre.

A meghajtás alapján háromféle elliptikus kardiógépet különböztetünk meg. A klasszikus "rear drive" hátsó meghajtás , második generációs "front-drive" elülső meghajtás valamint a legmodernebb a center-drive" középső meghajtás.

Egyes ellipszis trénerek állitható dőlésszöggel rendelkeznek. A dőlésszög kézi vagy automatikus megváltoztatásával, változó pedálmozgási útvonalakat lehet elérni, amely megváltoztatja a csípő működését és a lépés hosszát, ezáltal az aslótest különböző izmait tudja terhelni..

Az elliptikus trénereket általában lábbal hajtják és a legtöbb edzőgép kombinált formatervezésű, amelynél a pedált fogantyúkarokkal kötik össze, terhelve a karokat és közben egy egy másodlagos hajtóerőt is biztosítsanak.

A felhasználó a fogantyúkarokat megfogja a válla alatt, és tolja és húzza a karokat, miközben a lába előre-hátra mozog az ellipszis íven. A megfelelően tervezett ellipszis tréner kiegyensúlyozott terhelést biztosítanak a kar és a láb számára.

A legjobb gépek a mozgó karok tengelyét megfelelő anatómiai helyzetben tartják, emiatt a mozgás természetes hatást eredményez, és nem lép fel nyíró erő az ízületekben, hiszen a gép mozgás tengelyei egybe esnek a felhasználó ízületi tengelyeivel.

Az elliptikus tréner a leghatékonyabb kardió gépek rangsorában a második helyen az Arc trénerek után helyezkedik el. Ugyancsak ez a rangsor az térdízület terhelésnél is, azaz az Arc tréner még jobban védi az ízületeket, mint az ellipszis tréner.

Az Arc tréneren kívül összehasonlítva a többi kardiógéppel az ellipszis tréneren történő mozgás a legtermészetesebb és a leghatékonyabb. Az edzés közbeni terhelés lehet állandó vagy folyamatosan változó intenzitású. Ez utóbbit interval terhelésnek nevezzük, amely nagyobb terhelést ad a szervezetünknek. A legutolsó kutatások azt igazolták, hogy az interval terhelés, vagy az állandó, magasabb intenzitású terhelés gyorsabb és tartósabb fogyást eredményez.

Értékelés:

Hatékonyság: 10/9

Funkcionalitás: 10/9

Ízületi védelem: 10/10

Mi a különbség az elliptikus tréner és a futógép között?

Az elliptikus gépek hasonló mennyiségű kalóriát képesek elégetni, mint a futógépek, de a teljes testünket dolgoztatják, így talán a legegészségesebb és mégis alaposan terhelő kardióedzőgépek. Nagyobb terhelést ad mint a fitnesz kerékpár vagy mint a lépcsőző gép.

Az elliptikus tréner akár 800 kcal kalóriát tud elégetni óránként.

Keresse meg a az általunk forgalmazott legjobb márkák (Freemotion, Matrix, Octane,Precor) közül az Önnek a legtermészetesebb mozgást kínáló, legjobb elliptikus trénert.

Ha csak kicsit is bizonytalan bátran forduljon hozzák tanácsért.

25 éves tapasztalatunkkal állunk a rendelkezésére.